long time no see


Nu var det allt ett bra tag sedan jag uppdaterade. Lets hear the reason. I måndags var min första arbetsdag på äldreboendet, och i samband med det fick jag ett härligt munsår för att förstärka självkänslan. Min första dag var hemsk. Tonvis med information och gamlingar vars själar redan verkat lämnat kroppen. Tänk att behöva matas, tvättas och bli torkad i arslet av andra människor. Stället var som ett dagis där barnen inte utvecklades utan avvecklades. När jag kom hem kände jag mig helt deprimerad.

Efter en vecka där stormtrivs jag. Gamlingarna är hur trevliga som helst, och jag älskar att prata med dem. Varje dag får jag beröm av dem och jag känner mig verkligen uppskattad. Du är så vacker, Du är en riktig pärla, Du är snäll du, är bara tre av många fina kommentarer de ger mig dagligen. Jag har hittat mig några guldkorn bland gamlingarna som jag säkerligen kommer minnas och få mig att le flera år framöver. Mitt sommarjobb är minst sagt givande, och jag känner att jag själv utvecklas varje dag.

Enough talk. Bloggandet kör jag igång med nu på en gång! Har saknat det massor under veckan. Tyvärr lär mina outfits inte vara lika roliga som vanligt eftersom arbetet kräver en viss klädkod. För mig blir det back to basics. Ska försöka liva upp det lite grann så vi inte blir helt uttråkade, haha. Självklart blir det lite tunnt med inlägg då jag jobbar större delen av dagen, men lite är bättre än inget :D

Kommentarer
Postat av: Olli^^

Roligt att höra att du trivs!:D

2011-06-18 @ 20:06:37
URL: http://oollisplace.blogg.se/


Postat av: Petra

Vilken fin bild!

2011-06-18 @ 22:01:39
URL: http://alwaystry.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin