Dreams abroad, Miami day 2


Väckarklockan ringer klockan 09.00. Jag ställde den dagen innan för att hinna med hotellfrukosten som stänger klockan tio. Jag skyndar mig ner, äter en stor portion scrambled eggs med bacon innan jag hastigt återvänder till rummet. Väl tillbaka gör jag mig i ordning för en dag på stan tillsammans med min nyfunna vän Ivy från kvällen innan. Ett långt linne med urtjusig rygg, en beige kavaj, ett par heta heels samt den underbara Matthew Willsamson bikinin är vad som åker på.

Några minuter innan elva springer jag iväg för att möta upp Ivy vid piren. När jag närmar mig det exakta stället där vi bestämt träff inser jag att jag är aningen sen och att Ivy redan står och väntar på mig. Vi beger oss mot Aventura mall vilket är det största shoppingcentret i Miami. Väl framme börjar vi med en lång, mysig lunch på en fin thairesturang. Efter det börjar shoppingen. Det blir nya skor, toppar, jackor, smycken, smink, jeans, underkläder, allt nytt! Pengar slösas och en helt ny garderob är införskaffad. Ivy tittar chockad på alla mina påsar och undrar hur tusan jag tänkt få hem allting till kalla Sverige, vilket var en riktigt bra fråga...

Klockan närmar sig middagsdags och Ivy tar mig med till sin pappas resturang där jag beställer en stor tallrik pommes och några nuggets. Hon presenterar mig för sin familj, d.v.s. hennes pappa och mamma, samt hennes två äldre bröder. Jag klickar direkt med hela hennes familj, vilket inte är så konstigt med tanke på hur trevliga de är. Hennes äldsta bror föreslår att vi springer ner till havet och tar ett dopp vilket för mig lät som ett utmärkt förslag, speciellt med tanke på att jag faktiskt hade bikinin på under.

Vi badar och skojar ända tills klockan blir drygt nio då Ivys bröder, Ben och Ian, måste bege sig hemmåt för att hjälpa sin pappa att hålla igång baren på resturangen. Jag och Ivy skiljer oss åt strax därefter, och klockan halv elva är jag än en gång tillbaka på hotellrummet. Jag somnar strax därefter med sikte på morgondagen som ska bli minst lika spännande, jag ska nämligen lära mig surfa eftersom Vince, killen från gårdagen, lovat mig privatlektioner.

Dag tre lägger jag upp imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin