Dreams abroad, Miami day 1


Klockan 15.07 landar planet i Miami där en starkt strålande sol möter mig. Värmen är olidlig och jag skyndar till det femstjärniga hotellet där jag byter om till shorts och linne vilket känns lite konstigt med tanke på att jag dagen innan gått runt i stickade koftor och halsdukar. På hotellet finns en stor pool för alla gäster samt ett flertal bubbelbad. I'm in heaven säger jag till killen i respetionen när jag kommit ner från mitt hotellrum.

Klockan närmar sig femtiden och det är dags att hitta något att äta. Jag strosar runt längst Miamis stränder innan jag hittar det perfekta lilla haket med seafood. Kräftor blir perfekt. Väl inne i resturangen är både gästerna och personalen otroligt trevliga, inte alls som alla tråkiga bananer där hemma. En blond, söt tjej lovar att visa mig runt i stan medans en lång, brunhårig kille insisterar på att lära mig surfa. Självklart tackar jag ja till båda erbjudandena och fortsätter lyckligt tillbaka till hotellet...

Vägen tillbaka var något längre än jag minns, så jag stannar till vid en kiosk och köper ett par tidningar, en film och två påsar Lays chips (min personliga favorit!). Klockan nio är jag tillbaka på hotellrummet där jag ser min film, äter mina chips och bläddrar i mina tiningar innan jag tillslut somnar med ett sort leende på läpparna.

Detta är alltså dag 1 på Miami, titta in under veckan för resten av dagarna! Säg gärna vad ni tyckte om det också, för som jag sa tidigare, jag älskar idén! :D

Kommentarer
Postat av: therese - seul.blogg.se

jag är också en riktig drömmare! fin story tycker jag, och fint collage! ;)

2010-10-20 @ 16:57:15
URL: http://seul.blogg.se/


Postat av: Ellen

Verkar som en rolig ide med den här nya kategorin:D Och vad bra du skriver!

(du har säkert sett min gamla blogg Elleenl.blogg.se, det är samma person nu fast jag har en ny blogg bara:) haha viktig information lixom..:P)

2010-10-20 @ 18:53:50
URL: http://porkel.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin