Dreams abroad, Miami night 3


Tillslut bestämmer jag mig för den underbara Eun Jeong klänningen jag köpte dagen innan, ett par heels med matchande väska, samt en kavaj och en keps. Avslappnat men ändå uppklätt tänker jag när jag ser mig i spegeln. Ivy hjälper mig att locka håret och sminka mig inför kvällen, vilket hon är riktigt duktig på. Tyvärr har Ivy lovat bort sig till sin far för att hjälpa i resturangen, så hon tackar nej till mitt erbjudande om att följa med. Klockan närmar sig 22.00 och det är dags att dra iväg för att möta Vince...

Vi möts vid piren för att följas åt till klubben. Vince kommenterar mitt utseende, framför allt mina skyhöga klackar och plötsligt från ingenstanns lyfter han upp mig med syftet att bära mig fram och säger att det inte finns en chans att jag kommer överleva kvällen i de där skorna. Vi börjar båda skratta och efter många om och men släpper han tillslut ner mig. När vi är framme vid klubben tio minuter senare träffar vi Vinces gäng som består av säkert 10 personer. En tjej vid namn Roxanne är den första att presentera sig för mig, och eftersom hon är den enda tjejen i gänget verkar hon glad att se mig.

Alla i gänget tar sig något att dricka förutom jag själv och en kille vid namn Chris. Ingen av oss dricker alkohol vilket verkar vara det enda som serveras förutom vatten. Vi dansar och skojar större delen av kvällen, och eftersom klockan blivit ruskigt sent innan vi bestämmer oss att gå hem erbjuder sig Chris och Vince att följa med mig till hotellet.

Vi skojar och leker, och när vi är framme kramas vi allihopa, ger varandra våra mobilnummer, och Vince, som tydligen blir otroligt kärleksfull på fyllan, gråter en skvätt och ber mig återvända till Miami så snart som möjligt. Imorgon är det hemfärd och större delen av dagen kommer gå åt till att sova, och resten ska jag spendera med Ivy och hennes två bröder innan jag tar flyget hem till tråkiga Sverige...

Sista dagen kommer upp imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin