Dreams abroad, Miami day 3


Jag vaknar av ett bankande ljud från rummet bredvid, tittar på klockan, och grips av panik samtidigt som jag flyger upp ur sängen och in i garderoben. Om tio minuter förväntas jag vara på stranden för att surfa med Vince, det finns inte en chans att jag hinner dit i tid! Varför bestämde vi träff så tidigt?

Med en chipspåse i handen springer jag ut från hotellrummet, förbi respetionen, och sedan i riktning mot stranden. När jag närmar mig stranden märker jag att det är helt folktomt, vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på att klockan inte ens slagit åtta, men eftersom Vince berättat att den bästa tiden att surfa är på morgonen, antog jag att det skulle vara fler galna surfare bland vågorna. Vince är såklart redan där, och jag ursäktar snabbt att jag var sen. Jag drar på mig våtdräkten, och efter några korta övningar på stranden kommer vi tillslut ut i vattnet. Surfa på stranden är betydligt enklare än i vattnet, och det tar säkert tjugo försök innan jag ens lyckas ställa mig upp på vågorna. Vince bevisar sig vara en riktigt bra lärare, och dessutom är han väldigt rolig att umgås med.

Efter timmar på i vattnet bestämmer vi oss för att dra till haket där vi först träffats för att äta lunch. Vince beställer kräftor och jag testar på laxen. Vi börjar prata om allt från himmel till jord, och jag märker att vi har en lista med saker gemensamt. Vince föreslår att vi drar tillbaka till stranden för lite sol och bad, vilket jag inte tvekar en sekund till.

Väl tillbaka på stranden fortsätter vi prata ända tills Vince vänner dyker upp. Alla verkar vara lika trevliga som Vince själv, så därför är det ett lätt val när de bjuder med mig till en klubb senare samma kväll. När vi skiljs åt för att äta middag på olika håll ringer jag upp Ivy och hör om hon har lust att hänga med på middag, vilket hon gladeligen tackar ja till. Vi möts strax därefter och tar varsin hamburgare, för att sedan återvända till mitt hotellrum där hon hjälper mig välja bland mina nyinshoppade kläder för något att ha på mig under kvällen...

Kvällen får ni läsa om i nästa inlägg! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin