Dreams abroad, Paris Night 2


Enkelheten av ett vitt fodral och ett par svarta pumps är slående, och därför blir det precis vad jag väljer att satsa på inför kvällen. Masken till själva efterfesten lägger jag varsamt ner i väskan till efterfesten. Ivy klär sig i en söt liten klänning från Alberta Feretti's tidigare kollektion, smart drag för att smickra designern utan att ens byta några ord mellan varandra.

Taxin tar oss till lokalen där visningen äger rum. Smockat med folk är det naturligtvis, men så fort visningen börjar känns det som att jag är ensam i rummet. Kollektionen är så fantastisk att jag bokstavligen gapar av beundran. Underbarelse efter underbarelse glider fram över catwalken medans jag fortsätter att förundras. Av alla shower vi sett under vår tid i Paris är detta absolut min favorit. Romantisk och sensuell, precis som våren...


Fyra favoriter ur Alberta Feretti's vårkollektion

Efter visningen hänvisas alla med afterparty-biljetter att gå igenom en korridor som leder oss till nästa lokal. Vi drar på oss våra masker, och glider in i den vackert dekorerade lokalen där vi möts av förtäckta ansikten. Jag får syn på Alberta Feretti och griper tag i Ivy's arm. Vi skyndar oss diskret dit för att presentera oss. Vi berömmer kollektionen och komplimangerna bara flöder ur oss. Alberta tackar oss genom att ta med oss backstage så vi kan få en närmare titt på kläderna. Efter mindre än tio minuter har jag redan kryssat för mer än tio plagg till min köplista inför våren. Ivy är något mer sparsam, men hennes lista fylls rätt rejält den också.

Efter några timmar tillbaka i festlokalen börjar det hetta till ordentligt. Folk dansar, flirtar och dricker, så Ivy och jag bestämmer oss för att börja traska hemmåt eftersom vi ska upp tidigt nästa morgon för att hinna med några extra visningar innan planet går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin