De roligaste, vackraste & pinsammaste ögonblicken ur Idol!


Jag har just suttit och tittat på reprisen av "Idol 2009 - De magiska ögonblicken", och det fick mig att tänka tillbaka på årets idol. Shit vilket bra idol-år det var! Det var både roliga, vackra, pinsamma och underbara ögonblick i en enda stor blandning, I loved it! Nedanför kan ni se min egna lista, där jag benat ut det allra bästa ut idol 2009! :)



Detta var utan tvekan det roligaste ögonblicken, jag dog nästan när jag såg det första gången, haha!


Jag älskade verkligen Robin Bengtsson från förra året, och detta är ännu ett bevis på hur jäkla bra han är! Dock så är han inte så bra på att luras, så fort han öppnade munnen hörde man att det var han ;)


Jag minns att jag satt i Elins mormors vardagsrum första gången jag såg Erik, och redan då visste jag att han skulle bli en favorit. Star quality!


Calles audition var också helt otroligt, och det var Calle som fick mig att öppna ögonen för denna låt, som för övrigt är en av mina favoriter just nu ;)


Haha, detta var också rätt roligt, :D



Detta var i princip enda gången jag tyckte Mariette gjorde superbra ifrån sig. Tyckte hon var lite tråkig annars ;p


Jag hatar verkligen Iron Maiden, men jag älskar Eriks version av den!


Precis som många andra, älskar jag Eriks version av "Show must go on". Så himla mycket feeling, inte sant?


Till skillnad från de flesta jag känner, tycker jag Rabih´s röst är hur skön som helst! "Driving one of your cars" var absolut min favorit, men även "You are not alone" (som man hör i början av klipper), var fantastisk!



Vem bestämde att det var töntigt att gilla Darin egentligen? Här var han ju iallafall superbra! I guess Im a Geek ;)


Tycker det var roligt att se att även Andreas kan sjunga, och helheten med detta framträdande var faktiskt riktigt bra! :)



Vilket pinsamt ögonblick alltså! Frågar ni mig var det inte alls roligt, tyckte bara synd om henne faktiskt...


Tycker det var så himla vackert när Reza fick det där meddelandet från sin mamma (i slutet av klippet kan man se det).


Tycker det var roligt att se att de fick upp Bagge på scenen tillslut. Kan dock tycka att de borde respekterat att han inte riktigt ville, men ändå! :)


Detta ögonblick var självklart super vackert! Eriks dröm gick i uppfyllelse just i denna sekund, och det var verkligen fint att titta på! Att hans flickvän sedan rusade upp på scenen för att stå kvar genom hela låten förstör ingenting, och hade det inte blivit sånt liv om det hade jag aldrig tänkt på det x)

Nu frågar jag er, vilka ögonblick minns ni bäst? :)

Kommentarer
Postat av: sofie

det där med äpplet har jag aldrig sett förut, så jävla kul haha!

2010-01-06 @ 15:15:06
URL: http://sofish.devote.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin